Trykkbølgebehandling mot smerter

TrykkbølgebehandlingTrykkbølgebehandling – Den Gode Rygg

Tanken bak trykkbølgebehandling er at trykkbølgene som sendes ut fra maskinen, faktisk skader vevet. Når vevet blir skadet på en kontrollert måte, vil kroppen raskere bli bra igjen pga økt blodgjennomstrømming i området som har fått trykkbølger.

Trykkbølgebehandling har god effekt på kroniske problem som ofte har vært vanskelig å behandle tidligere. Det er spesielt senebetennelser og betennelser i muskler, benhinner og bindevev som har best effekt av behandlingen.

Vår klinikk på Bjølsen i Oslo har suksessrate på 85-90% på denne type behandling av senebetennelser – dette er også dokumentert i studier utført av Swiss Dolorclast.

Kvalitetsforskjell på trykkbølgeapparat

Det er stor forskjell på behandling med trykkbølger i Oslo. Det finnes flere typer trykkbølgeapparater, der mange klinikker velger å kjøpe billige kopiprodukter. Vi har kjøpt den originale trykkbølgeapparatet, Swiss Dolorclast. Her er også effekten av behandlingen dokumentert med gode studier. Små forskjeller i hvordan trykkbølgen lages og spres ut i muskler og sener har stor betydning på hvor bra resultat man får av behandlingen.

Alle våre terapeuter har gått egne trykkbølgekurs hos leverandøren av trykkbølgeapparatet.

Trykkbølgebehandling mot senebetennelser

Metoden fungerer veldig bra mot senebetennelser. De nye trykkbølgeapparatene til Swiss Dolorclast har bedre dokumentert effekt enn andre trykkbølgeleverandører.

Trykkbølgebehandling kan ofte brukes sammen med behandling hos kiropraktor eller fysioterapi/massør. Da vil man kunne få enda raskere bedring.

Trykkbølgebehandling mot smerter

Behandling med trykkbølger er veldig effektivt mot følgende problem:

• Senebetennelser
  • Forkalkninger
  • Muskelknuter
  • Tennisalbue
  • Golfalbue
  • Musearm
  • Hoftesmerter og betennelser i musklene rundt hoften (Trochantertendinitt)
  • Schlatters
  • Runners Knee
  • Plantar Fascitt
  • Hælspore
  • Myoser
  • Øker også tilheling rundt benbrudd
  • Arrvev
  • Strekkmerker
  • Cellulitter (trykkbølgene bryter opp fettcellene)

Varighet på behandlingen

Trykkbølgebehandling gis normalt sett 3-6 behandlinger med 5-7 dagers mellomrom. I enkelte tilfeller trengs flere behandlinger med noe lenger intervall.  Behandling med trykkbølge er også FDA godkjent.

En typisk trykkbølgebehandling tar mellom 10-15 minutter. Behandling av cellulitter tar opp imot 20 minutter.

Gravide skal ikke behandles med trykkbølge. Om du bruker blodfortynnende medisiner, eller har fått kortisoninjeksjoner skal man heller ikke behandle med trykkbølge.

Ønsker du å vite mer om denne behandlingsformen? Kontakt oss eller besøk vår klinikk på Bjølsen i Oslo. Du kan også lese mer om trykkbølgebehandling på Den Gode Rygg sine nettsider.

Nettside utviklet av Fevaag Web Consulting